Язык:
Церковнослав. (гражд.)
Елизаветинская Библия на церковнославянском языке в гражданском начертании.
| |
Глава 3 | |
3:1 См.: 🔗3Цар. 7:8 | Егда же царство утвердися в руце Соломона, сватовство сотвори Соломон с фараоном царем Египетским: и поят дщерь фараоню и введе ю во град Давидов, дондеже сконча здати дом свой и дом Господень и стену Иерусалима окрест. |
3:2 См.: 🔗Лев. 17:4 🔗2Пар. 33:17 | Обаче людие тогда бяху жруще на высоких, яко не бе создан дом Господеви даже до дне онаго. |
3:3 | И возлюби Соломон Господа, ходити в заповеданиих Давида отца своего, токмо на холмех жряше и кадяше. |
3:4 См.: 🔗1Пар. 16:39 🔗2Пар. 1:3 | И воста Соломон, и иде в Гаваон пожрети тамо, яко тамо бе высота велия: тысящу всесожжения вознесе на жертвеннице в Гаваоне. |
3:5 См.: 🔗2Пар. 1:7 🔗3Цар. 9:2 | И явися Господь Соломону во сне нощию и рече ему: проси что хощеши себе. |
3:6 | И рече Соломон: Ты сотворил еси с рабом Твоим Давидом отцем моим милость велию, якоже ходи пред Тобою истиною и правдою и правым сердцем с Тобою, и сохранил еси ему милость великую сию, еже дати сыну его седети на престоле его, якоже днесь: |
3:7 См.: 🔗Иер. 10:23 | и ныне, Господи Боже мой, Ты дал еси раба Твоего вместо Давида отца моего: и аз есмь отрочищь мал, и не вем исхода моего и входа моего: |
3:8 См.: 🔗2Пар. 1:9 | раб же Твой посреде людий Твоих, ихже избрал еси людий многих, иже не изочтутся от множества: |
3:9 См.: 🔗Прем. 6:21 | и даси рабу Твоему сердце смыслено слышати и судити люди Твоя в правде, еже разумевати посреде добра и зла: яко кто может судити людем Твоим тяжким сим? |
3:10 | И угодно бысть слово сие пред Господем, яко испроси Соломон глагол сей. |
3:11 | И рече Господь к нему: занеже просил еси от мене глагола сего, и не просил еси от мене дний многих, и не просил еси богатства, ниже просил еси душ враг твоих, но испросил еси себе разума, еже слышати суд: |
3:12 | се, сотворих по глаголу твоему, се, дах ти сердце смыслено и мудро: якоже ты, не бысть муж прежде тебе и по тебе не востанет подобен тебе: |
3:13 См.: 🔗Прем. 7:11 | и яже не просил еси, дах тебе, и богатство и славу, якоже ты, не бысть муж подобен тебе в царех во вся дни твоя: |
3:14 | и аще пойдеши путем Моим сохранити заповеди Моя и повеления Моя, якоже хождаше Давид отец твой, и умножу дни твоя. |
3:15 | И возбудися Соломон, и се, сновидение. И воста, и иде во Иерусалим, и ста пред лицем жертвенника, пред лицем кивота завета Господня в Сионе, и вознесе всесожжения и сотвори мирная, и сотвори пир велий себе и всем отроком своим. |
3:16 | Тогда явистеся две жене блуднице пред царем и стасте пред ним. |
3:17 | И рече жена едина: во мне, господи мой: аз и жена сия жихоме в дому единем и родихоме в дому: |
3:18 | и бысть по третием дни рождения моего, и роди и жена сия: и бехом купно, и не бе никтоже с нами, кроме обоих нас в дому: |
3:19 | и умре сын жены сея в нощи, яко лежа на нем: |
3:20 | и воста в полунощи, и взя отроча мое от объятий моих, и успи е на лоне своем, а отроча свое умершее положи на лоне моем: |
3:21 | и востах заутра накормити отроча мое, и обретох и мертво: и се, разсмотрих его рано, и се, не бе сын мой, егоже родих: |
3:22 | и рече другая жена: ни, но се есть сын мой живый, се же есть сын твой умерый. И прястеся пред царем. |
3:23 | И рече има царь: ты глаголеши, яко сей сын мой живый, сын же сея мертвый: и ты глаголеши: ни, но живый есть сын мой, твой же сын умерший. |
3:24 | И рече царь: принесите ми мечь. И принесоша мечь пред царя. |
3:25 | И рече царь: разсецыте отроча ссущее живое на двое, и дадите половину его сей, и другую половину оней. |
3:26 См.: 🔗Ис. 49:15 | И отвеща жена, еяже бе сын живый, и рече ко царю, понеже смятеся утроба ея о сыне ея, и рече: во мне, господи мой, дадите ей отроча живое, смертию же не умертвите его. И та рече: да не будет ни мне, ни тебе, но пресецыте е. |
3:27 См.: 🔗Прит. 16:10 | И отвеща царь и рече: дадите детище живо жене рекшей: дадите сей е, смертию же не умертвите его: сия мати его. |
3:28 См.: 🔗Прем. 8:4 | И слыша весь Израиль суд сей, имже суди царь, и убояшася от лица царева, разумеша бо, яко разум Божий в нем еже творити оправдания. |