Язык:
Церковнослав. (гражд.)
Елизаветинская Библия на церковнославянском языке в гражданском начертании.
| |
Глава 17 | |
17:1 | Прешедша же Амфиполь и Аполлонию, внидоста в Солунь, идеже бе сонмище Иудейское. |
17:2 | По обычаю же своему Павел вниде к ним и по субботы три стязашеся с ними от Писаний, |
17:3 | сказуя и предлагая им, яко Христу подобаше пострадати и воскреснути от мертвых, и яко Сей Иисус, Егоже аз проповедую вам, есть Христос. |
17:4 | И нецыи от них вероваша и приложишася к Павлу и Силе, от честивых Еллин множество много и от жен благородных не мало. |
17:5 | Возревновавше же непокоршиися Иудее и приемше крамолники некия мужы злыя, и собравше народ, молвяху по граду: нашедше же на дом Иассонов, искаху их извести к народу. |
17:6 См.: 🔗Деян. 16:20 | Не обретше же их, влечаху Иассона и некия от братий ко градоначалником, вопиюще, яко, иже развратиша вселенную, сии и зде приидоша, |
17:7 | ихже прият Иассон: и сии вси противно велением кесаревым творят, царя глаголюще иного быти, Иисуса. |
17:8 | Смятоша же народ и градоначалники слышащыя сия: |
17:9 | вземше же доволное от Иассона и от прочих, отпустиша их. |
17:10 | Братия же абие в нощи отслаша Павла и Силу в Берию: иже пришедша, идоста в собор Иудейский. |
17:11 | Сии же бяху благороднейши живущих в Солуни, иже прияша слово со всем усердием, по вся дни разсуждающе Писания, аще суть сия тако. |
17:12 | Мнози убо от них вероваша, и от Еллинских жен благообразных и мужей не мало. |
17:13 | И яко уведаша иже от Солуня Иудее, яко и в Берии проповедася от Павла слово Божие, приидоша и тамо движуще и смущающе народы. |
17:14 | Абие же тогда братия отпустиша Павла ити на поморие: остаста же Сила и Тимофей тамо. |
17:15 | Провождающии же Павла ведоша его даже до Афин, и приемше заповедь к Силе и Тимофею, да яко скорее приидут к нему, изыдоша. |
17:16 См.: 🔗2Пет. 2:8 | Во Афинех же ждущу их Павлу, раздражашеся дух его в нем зрящем идол полн сущь град. |
17:17 | Стязашеся же убо на сонмищи со Иудеи и с честивыми, и на торжищи по вся дни с приключающимися. |
17:18 | Нецыи же от епикур и от стоик философ стязахуся с ним: и нецыи глаголаху: что убо хощет суесловивый сей глаголати? Инии же: чуждих богов мнится проповедник быти: яко Иисуса и воскресение благовествоваше им. |
17:19 | Поемше же его, ведоша на ареопаг, глаголюще: можем ли разумети, что новое сие глаголемое тобою учение? |
17:20 | Странна бо некая влагаеши во ушеса наша: хощем убо разумети, что хотят сия быти? |
17:21 | Афинее же вси и приходящии страннии ни во чтоже ино упражняхуся, разве глаголати что или слышати новое. |
17:22 | Став же Павел посреде ареопага, рече: мужие Афинейстии, по всему зрю вы аки благочестивыя: |
17:23 | проходя бо и соглядая чествования ваша, обретох и капище, на немже бе написано: неведомому Богу. Егоже убо не ведуще (благолепне) чтете, Сего аз проповедую вам. |
17:24 | Бог сотворивый мир и вся, яже в нем, Сей небесе и земли Господь сый, не в рукотворенных храмех живет, |
17:25 | ни от рук человеческих угождения приемлет, требуя что, Сам дая всем живот и дыхание и вся: |
17:26 | сотворил же есть от единыя крове весь язык человечь, жити по всему лицу земному, уставив предучиненая времена и пределы селения их, |
17:27 | взыскати Господа, да поне осяжут Его и обрящут, яко не далече от единаго коегождо нас суща: |
17:28 | о Нем бо живем и движемся и есмы, якоже и нецыи от ваших книжник рекоша: Сего бо и род есмы. |
17:29 См.: 🔗Ис. 40:18 | Род убо суще Божий, не должни есмы непщевати подобно быти Божество злату, или сребру, или каменю художне начертану, и смышлению человечу: |
17:30 | лета убо неведения презирая Бог, ныне повелевает человеком всем всюду покаятися: |
17:31 | зане уставил есть день, в оньже хощет судити вселенней в правде, о Мужи, Егоже предустави, веру подая всем, воскресив Его от мертвых. |
17:32 | Слышавше же воскресение мертвых, овии убо ругахуся, овии же реша: да слышим тя паки о семе. |
17:33 | И тако Павел изыде от среды их. |
17:34 | Нецыи же мужие прилепившеся ему, вероваша: в нихже бе и Дионисий Ареопагитский, и жена именем Дамарь, и друзии с ними. |