Язык:
Церковнослав. (гражд.)
Елизаветинская Библия на церковнославянском языке в гражданском начертании.
| |
Глава 14 | |
14:1 См.: 🔗Ион. 1:5 | Плыти паки кто помыслив и сверепыя волны преходити, носящаго его корабля тленнейшее древо призывает: |
14:2 | оное бо желание пристяжаний умысли, хитрец же мудростию содела: |
14:3 См.: 🔗Исх. 14:21 | Твой же, Отче, устрояет промысл: яко дал еси и в мори путь и в волнах стезю крепкую, |
14:4 | показуя, яко силен еси от всякаго спасти, аще и без художества кто взыдет. |
14:5 | Хощеши же, да не будут праздна дела премудрости Твоея: сего ради и малейшему древу вверяют человецы душы (своя), и преходяще волны кораблецем избавлени суть. |
14:6 См.: 🔗Быт. 6:4 🔗Быт. 7:13 | И от начала бо, егда погибаху гордии исполини, упование мира в кораблеце избежавшее, остави веку семя рождения, рукою Твоею устроено. |
14:7 См.: 🔗1Пет. 3:20 | Благословено бо древо, имже бывает правда. |
14:8 См.: 🔗Пс. 134:15 🔗Вар. 3:18 | Рукотворенное же проклято есть, и сотворивый е: яко ов убо содела, сие же тленное богом именовася. |
14:9 См.: 🔗Пс. 5:5 | В равне бо ненавидима суть Богу и нечествуяй, и нечестие его: |
14:10 | ибо сотвореное с сотворшим мучимо будет. |
14:11 См.: 🔗Иер. 46:25 | Сего ради и во идолех языческих будет казнь, яко в создании Божии в мерзость сотворени суть и в соблазны душам человеческим и в сеть ногам буих. |
14:12 | Начало бо блужения умышление идолов: изобретение же их тление живота. |
14:13 | Ниже бо быша от начала, ниже будут во веки: |
14:14 См.: 🔗Гал. 5:26 🔗Прем. 9:5 | тщеславием бо человеческим внидоша в мир, и сего ради краток их конец вменися. |
14:15 См.: 🔗Рим. 1:23 | Горьким бо плачем сетуя отец скоро восхищенаго чада образ сотворив, егоже тогда человека мертва, ныне яко бога почте: и предаде подручным тайны и жертвы: |
14:16 См.: 🔗Дан. 3:5 | потом временем возмогший нечестивый обычай, аки закон хранимь бысть, и мучителей повелением почитаема бяху изваянная: |
14:17 | ихже в лице не могуще чествовати человецы дальнаго ради обитания, издалеча лице изобразивше, явный образ почитаемаго царя сотвориша, яко да отстоящаго аки близ сущаго ласкают со прилежанием. |
14:18 | В продолжение же злочестия и не разумеющих принуди художниково любочестие. |
14:19 | Сей бо хотя угодити державствующему, произведе хитростию (своею) подобие на лучшее: |
14:20 | множество же человек, привлечено благообразием дела, прежде вмале чествованаго человека ныне в бога вмениша. |
14:21 | И сие бысть житию в прельщение, яко или злоключению, или мучителству послуживше человецы, несообщно Имя камению и древам обложиша. |
14:22 См.: 🔗Деян. 19:24 | Посем не доволно бе прельщатися о Божии разуме, но и в велицей живуще безумия брани, толикая злая мир именуют. |
14:23 | Ибо или детоубийственныя жертвы, или сокровенныя тайны, или неистовныя от иных законов пиршества творяше, |
14:24 | ниже жития, ниже браков чистых еще хранят: един же другаго или наветом убивает, или блудя оскорбляет. |
14:25 См.: 🔗Рим. 1:29 🔗Иер. 7:9 | Вся же смешена суть, кровь и убийство, татьба и лесть, растление, неверство, смятение, заклинание, молва благих, |
14:26 См.: 🔗Рим. 1:24 | благодати забвение, душам осквернение, рождению пременение, браков безчиние, прелюбодеяние и студодеяние. |
14:27 | Недостойных бо имене идолов служение начало всякаго зла, и вина и конец есть: |
14:28 См.: 🔗Ос. 7:5 | ибо или веселящеся неистовствуют, или пророчествуют ложная, или живут неправедне, или кленутся скоро. |
14:29 | На бездушныя бо идолы надеющеся, зле кленущеся казними быти не чают. |
14:30 | За обоя же на них приидет суд: понеже зле мудрствоваша о Бозе, внемлюще идолом, и неправедно кляшася лестию, презревше преподобие. |
14:31 | Не бо сила кленущих, но согрешающым суд находит всегда на преступление неправедных. |