Священное Писание

Книга Премудрости Соломона, глава 14 неканонич.

Оглавление
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19 
Библия на церковно­слявянском языке в дореволюционной (дореформенной) орфографии.
Глава 14
14:1Плыти паки кто помысливъ и сверѣпыя волны преходити, носящаго его корабля тлѣн­нѣйшее древо при­­зываетъ:
14:2оное бо желанiе при­­стяжанiй умысли, хитрецъ же мудростiю содѣла:
14:3твой же, отче, устрояетъ промыслъ: яко далъ еси и въ мори путь и въ волнахъ стезю крѣпкую,
14:4показуя, яко силенъ еси от­ всякаго спасти, аще и безъ художе­ст­ва кто взыдетъ.
14:5Хощеши же, да не будутъ праздна дѣла премудрости тво­ея: сего ради и малѣйшему древу ввѣряютъ человѣцы душы [своя], и преходяще волны кораблецемъ избавлени суть.
14:6И от­ начала бо, егда погибаху гордiи исполини, упованiе мiра въ кораблецѣ избѣжав­шее, остави вѣку сѣмя рожденiя, рукою тво­ею устро­ено.
14:7Благословено бо древо, имже бываетъ правда.
14:8Рукотворен­ное же проклято есть, и сотворивый е: яко овъ убо содѣла, сiе же тлѣн­ное богомъ именовася.
14:9Въ равнѣ бо ненавидима суть Богу и нече­ст­вуяй, и нечестiе его:
14:10ибо сотвореное съ сотворшимъ мучимо будетъ.
14:11Сего ради и во идолѣхъ языческихъ будетъ казнь, яко въ созданiи Божiи въ мерзость сотворени суть и въ соблазны душамъ человѣческимъ и въ сѣть ногамъ буихъ.
14:12Начало бо блуженiя умышленiе идоловъ: изобрѣтенiе же ихъ тлѣнiе живота.
14:13Ниже бо быша от­ начала, ниже будутъ во вѣки:
14:14тщеславiемъ бо человѣческимъ внидоша въ мiръ, и сего ради кратокъ ихъ конецъ вмѣнися.
14:15Горькимъ бо плачемъ сѣтуя отецъ скоро восхищенаго чада образъ сотворивъ, егоже тогда человѣка мертва, нынѣ яко бога почте: и предаде подручнымъ тайны и жертвы:
14:16потомъ временемъ воз­могшiй нечестивый обычай, аки законъ хранимь бысть, и мучителей повелѣнiемъ почитаема бяху изваян­ная:
14:17ихже въ лице не могуще че­с­т­вовати человѣцы дальнаго ради обитанiя, издалеча лице изобразив­ше, явный образъ почитаемаго царя сотвориша, яко да от­стоящаго аки близъ сущаго ласкаютъ со при­­лѣжанiемъ.
14:18Въ продолженiе же злочестiя и не разумѣющихъ при­­нуди художниково любо­честiе.
14:19Сей бо хотя угодити держав­ст­ву­ю­щему, про­изведе хитростiю [сво­ею] подобiе на лучшее:
14:20множе­с­т­во же человѣкъ, при­­влечено благообразiемъ дѣла, прежде вмалѣ че­с­т­вованаго человѣка нынѣ въ бога вмѣниша.
14:21И сiе бысть житiю въ прельщенiе, яко или злоключенiю, или мучител­ст­ву послужив­ше человѣцы, несообщно имя каменiю и древамъ обложиша.
14:22Посемъ не доволно бѣ прельщатися о Божiи разумѣ, но и въ велицѣй живуще безумiя брани, толикая злая мiръ именуютъ.
14:23Ибо или дѣто­убій­ст­вен­ныя жертвы, или сокровен­ныя тайны, или неистовныя от­ иныхъ законовъ пирше­ст­ва творяше,
14:24ниже житiя, ниже браковъ чистыхъ еще хранятъ: единъ же другаго или навѣтомъ убиваетъ, или блудя оскорбляетъ.
14:25Вся же смѣшена суть, кровь и убій­ст­во, татьба и лесть, растлѣнiе, невѣр­ст­во, смятенiе, заклинанiе, молва благихъ,
14:26благодати забвенiе, душамъ оскверненiе, рожденiю премѣненiе, браковъ безчинiе, прелюбо­дѣянiе и студодѣянiе.
14:27Недостойныхъ бо имене идоловъ служенiе начало всякаго зла, и вина и конецъ есть:
14:28ибо или веселящеся неистов­ст­вуютъ, или пророче­ст­вуютъ ложная, или живутъ неправеднѣ, или кленут­ся скоро.
14:29На бездушныя бо идолы надѣющеся, злѣ кленущеся казними быти не чаютъ.
14:30За обоя же на нихъ прiидетъ судъ: понеже злѣ мудр­ст­воваша о Бозѣ, внемлюще идоломъ, и неправедно кляшася лестiю, презрѣв­ше преподобiе.
14:31Не бо сила кленущихъ, но согрѣшающымъ судъ находитъ всегда на преступленiе неправедныхъ.