Священное Писание

Третья книга Маккавейская, глава 5 неканонич.

Оглавление
1  2  3  4  5  6  7 
Библия на церковно­слявянском языке в дореволюционной (дореформенной) орфографии.
Глава 5
5:1Тогда [царь] тяжцѣ исполненъ гнѣва и ярости, весьма непремѣненъ, при­­звавъ ермона слономъ началника, повелѣ во грядущiй день изобилнѣ накормити слоны рукоятьми Ливанскими и виномъ многимъ несмѣшенымъ всѣхъ напо­ити, ихже бѣ числомъ пять сотъ, и разсверѣпѣв­шихъ от­ вина нещадно дан­наго повести во срѣтенiе смерти Иудейскiя.
5:2Сiя же повелѣвъ воз­вратися на пирше­с­т­во, собравъ наипаче тѣхъ друговъ и воиновъ, иже ненавидяху Иудеовъ: а слононачалникъ ермонъ повелѣн­ное при­лично соверша­ше.
5:3Къ симъ же слузи въ вечеръ исходяще вязаху руцѣ бѣдныхъ и прочую ухищряху о нихъ стражу, мняще, яко въ нощи прiимутъ Иудее вкупѣ конечную погибель.
5:4Иудее же всякаго покрова лишени быти непщуеми языкомъ, ради объемшiя ихъ от­всюду во узахъ нужды, Вседержителя Господа и всякою силою обладающаго милостиваго Бога сво­его и Отца непрестан­нымъ воплемъ вси со слезами при­­зываху молящеся, да совѣтъ неправедный, иже на нихъ, премѣнитъ и избавитъ ихъ от­ сущiя предъ ногама уготован­ныя смерти съ великолѣпнымъ явленiемъ.
5:5Сихъ убо при­­лѣжная молитва взыде на небо: ермонъ же неукротимыхъ слоновъ напо­ивъ исполнен­ныхъ подаянiемъ многаго вина и Ливаномъ напитавъ, рано во дворъ прiиде о сихъ воз­вѣстити царю.
5:6От вѣчнаго же времене благое созданiе въ нощи и во дни подаваемое от­ благодѣтел­ст­ву­ю­щаго всѣмъ, имже аще самъ хощетъ, сна часть посла царю.
5:7Сладчайшимъ же и глубокимъ одержимь бѣ дѣй­ст­вiемъ Владыки, о беззакон­нѣмъ убо предложенiи много прельстися, въ непреложнѣмъ же совѣтѣ зѣлнѣ обольщенъ бысть.
5:8Иудее же предназнаменован­наго часа избѣжав­ше, святаго Бога сво­его восхваляху, и паки моляху благопримирителнаго, да покажетъ великомощныя сво­ея руки державу языкомъ прегордымъ.
5:9Преполовляющуся же уже аки десятому часу, иже ко званiю учинен­ный, видя зван­ныхъ собрав­шихся, при­­шедъ ко царю толкну, и едва воз­будивъ его, показа пира время преходящее уже, о сихъ слово предложивъ: еже царь [въ себѣ] размысливъ и обращься на пиръ, повелѣ при­­шедшымъ на пиръ комуждо противу себе воз­лещи.
5:10Егда же бысть сiе, поощряше въ пированiе вдав­шихся, дабы настоящую пирше­ст­ва часть попремногу праздну­ю­ще въ веселiи препроводили.
5:11Мнозѣй же бесѣдѣ быв­шей, царь ермона при­­звавъ, съ горькимъ прещенiемъ вопроша­ше, ко­ея ради вины оставлени Иудее въ сей день живи быти?
5:12Оному же показав­шу, яко нощiю повелѣн­ное въ конецъ при­­веде, ксему же и другомъ спослуше­с­т­вовав­шымъ сему быти тако, свирѣп­ст­во лютѣйшо паче Фаларида имѣя, рече: днешнему сну благодар­ст­во да имутъ:
5:13ты же непреложнѣ во грядущiй день по прежнему уготови слоны въ погубленiе беззакон­ныхъ Иудеевъ.
5:14Сiя же рекшу царю, любезнѣ вси съ радостiю при­­сут­ст­ву­ю­щiи купно восхвалив­ше, кійждо въ домъ свой от­идоша: и не тако на сонъ изнуриша время нощное, яко на ухищренiе всякихъ поруганiй мнимымъ окаян­нымъ.
5:15Егда же алекторъ воз­гласи утрен­нiй, и звѣри вооруживъ ермонъ на велицѣмъ дворѣ поощряше: во градѣ же множе­с­т­во народа собрашася на жалостное позорище, ожидающе утра со тщанiемъ.
5:16Иудее же безпрестан­но от­ души стеняще, многослезную молитву съ плачевными пѣсньми [творяху] простирающе руцѣ на небо, моляху великаго Бога паки имъ помощи вскорѣ.
5:17Еще же солнечнiи лучи не разсѣяшася, и царю друговъ прiемлющу, ермонъ представъ зва­ше ко исхожденiю, показуя превоз­желѣн­ное царемъ готово быти.
5:18Онъ же услышавъ и ужаснувся о пребеззакон­нѣмъ изше­ст­вiи, по всему невѣдѣнiемъ одержимь бывъ вопроша­ше: что дѣло сiе, еже вскорѣ ему соверши? Сiе же бѣ дѣй­ст­вiе всѣми Владыче­ст­ву­ю­щаго Бога, иже предуготован­ная на иудеи [мученiя] въ забвенiе ему вложи.
5:19Ермонъ же показоваше и вси друзи, яко звѣрiе и вои уготовани суть, о, царю! по тво­ему понуждающему повелѣнiю.
5:20Онъ же о рѣчен­ныхъ исполнися тяжкiя ярости, яко о сихъ промысломъ Божiимъ разорися все его умышленiе, воз­зрѣвъ рече съ прещенiемъ:
5:21аще тебѣ родителе были бы, или чадъ родителницы, свирѣпымъ и дивiимъ звѣремъ уготовали бы изобилную пищу вмѣсто неповин­ныхъ, мнѣ и прародителемъ мо­имъ показав­шихъ всецѣлую твердую вѣрность изрядно Иудеевъ: то аще не любве ради совоспитателныя и потребы, живота вмѣсто сихъ лишенъ былъ бы еси.
5:22Сице ермонъ нечаян­ное и пребѣд­с­т­вен­ное подъя прещенiе и зракомъ и лицемъ измѣнися. И кійждо от­ друговъ сѣтованiемъ одержими быв­ше, собран­ныхъ от­пустиша ко­егождо на свое дѣло.
5:23Иудее же яже от­ царя услышав­ше, явлен­наго Бога [и Господа] и Царя царей хваляху, получив­ше сiю помощь его.
5:24По симъ же обычаемъ царь паки составивъ пиръ, моляше [друговъ] на веселiе премѣнитися. Ермона же при­­звавъ съ прещенiемъ рече: коль краты потребно тебѣ о томже повелѣвати, преокаян­не! еще и нынѣ вооружи слоны во утрiе на погубленiе Иудейское.
5:25Совоз­лежащiи же сродницы непостоян­ному его смыслу дивящеся, про­изнесоша сiя: доколѣ, о, царю, аки безсловесныхъ насъ искушаеши, повелѣвая уже третiе сихъ погубити и паки о вещехъ премѣн­но разрѣшая, яже тобою повелѣн­ная?
5:26ихже ради градъ о ожиданiи стужаетъ, и исполнися уже смятенiя, и бѣд­ст­вуетъ множицею расхищенъ быти.
5:27Отонудуже царь исполнився безсловесiя по всему, аки Фаларидъ, и быв­шая ко при­­зрѣнiю Иудейску въ себѣ премѣненiя души ни во что вмѣнивъ,
5:28нечестивѣйшею подтверди клятвою, опредѣливъ сихъ убо неот­ложно послати во адъ ногами и копыты звѣрскими сокрушен­ныхъ, на Иудею же пошедъ съ воин­ствомъ, огнемъ и копiемъ со землею соравнити вскорѣ, и невходный нами храмъ ихъ огнемъ сожещи абiе, и совершающихъ тамо жертвы пустъ въ вѣчное время поставити.
5:29Тогда съ радостiю друзи и сродницы от­шедше, съ вѣрою повелѣша воиномъ стрещи угодная мѣста града.
5:30Слононачалникъ же звѣри, аки бы рещи, въ состоянiе неистовое при­ведъ благовон­ными питiями вина съ Ливаномъ смѣшенаго, страшными орудiями устроен­ныя, утро рано, граду уже множе­ст­вы безчислен­ными на мѣстѣ конскаго ристанiя наполнену быв­шу, в­шедъ во дворъ на предлежа­шее поощряше царя.
5:31Царь же гнѣвомъ тяжкимъ наполнивъ злочестивое сердце, всею силою со звѣрьми свирѣпыми изыде, хотящь неукротимымъ сердцемъ и зѣницами очесъ видѣти болѣзнен­ную и бѣд­с­т­вен­ную проназнаменованыхъ пагубу.
5:32Егда же слоны исхождаху вратами, и спослѣдоваша имъ воини вооружен­нiи, и от­ многихъ ше­ст­вiя прахъ увидѣв­ше и тяжка гласа кличь услышав­ше Иудее, воз­мнѣв­ше себѣ быти послѣднiй конецъ живота сво­его во мгновенiи,
5:33от­ бѣднаго чаянiя во умиленiе и стенанiе премѣнив­шеся, облобызаху другъ друга сплетающеся со сродники и на выи напада­ю­ще родителе чадомъ и матери юнотамъ,
5:34ины же новорожден­ныхъ у сосцевъ имущя младенцевъ послѣднее ссущихъ млеко:
5:35обаче воспомянув­ше и преждебыв­шая имъ съ небесе защищенiя, единодушнѣ ницъ повергше себе и младенцы от­лучив­ше от­ сосецъ, возопиша гласомъ велiимъ зѣло,
5:36всякiя силы обладателя моляще, да ущедритъ ихъ съ явленiемъ, при­­ вратѣхъ ада уже стоящихъ.